Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Årets första dopp!!

Av Kerstin - 27 juli 2011 23:50

Yheee!! Ungarna lyckades lura ner mig i det kalla vattnet i dag. Fast det var faktiskt inte så kallt om jag ska vara ärlig, riktigt skönt. Blir nog banne mig ett dopp i morgon med!

   

Barnen hade också kul!

Sedan var det dax för lilla Curre Bus att hanteras. Hade tänkt longera honom, men vi tog en promenad efter vägen istället och in en bit i skogen. Detta var välbehövligt eftersom vi då kunde träna lite på att inte tappa focus på matte!! Han skötte sig toppen så fort han inte såg Sydney, men efter att ha passerat hennes hage, ett 10-tal gånger och fått backa eller vända om varje gång han började "hingsta" till sig, så gav han upp och skrittade lugnt förbi med sänkt huvud och tuggade nöjt. Sonen dok upp och myste lite med sin nya kompis. Han tycker Curre är bättre än en 4-hjuling!!  

   Mina killar!  

I morgon ska vi pröva longera om jag hinner, tydligen ska bonden bunta höt som jag ska få och då får man ju hjälpa till. Och det ska ju bli VARMT  också och då lutar det ju åt stranden.  

Son och Curre verkar komma överens och till och med sambon utbrast igår när han såg Curre "Men du var mig en snygg en!" Har han aldrig sagt förut.. Nån gång ska ju vara den första...  

       

Snyggingar!


Den här kom Dexter bärandes på i morse. Konstigt att han inte åt upp den...

  Den var jätte stor, nästan en 1dm, iaf 5 cm..  


Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

28 juli 2011 08:30

Nämen vilken snygging Curre är :-) Pussa honom på mulen i från mig ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

28 juli 2011 08:39

Så himla söt ponny. :D
Va kul att ni hittat en nu.

SV:
Jafy. :/
Tyvärr har de inte gått över ännu.

Har fått en ny attack i natt/tidig morgon.
Så vi fick ringa efter ambulans, men dom beslöt att inte komma efter ca 20 min.
Får då hade jag blivit bättre av min egen medicin.

Nu är trycker väldigt i halsen.
Så överväger o ta lite mer medicin ska bara ta de 4 gånger om dagen o har redan tagit 2. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anneli Johansson - ny bloggtävling på G

Anneli Johansson - ny bloggtävling på G

28 juli 2011 09:17

så roligt de ska bli att följa detta me dom nya :) ja sambon har allt rätt himla snygg är han :)

http://stallekekullen.blogg.se

 
Anna

Anna

28 juli 2011 10:12

Vilken härlig dag med bad och ponnyträning:)

Svar:Det var en aning tungt även om dagen var riktigt bra;) Hi hi!! Skönt att avsluta kvällen med en trevlig ridtur:D Idag (torsdag) blir det en ridtur på fm istället;)

Det är nog som du säger angående borstarna. Att man ska ha "rena" borstar:) De är väldigt effektiva!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

28 juli 2011 10:43

Vilka härliga bilder på både barn och häst!

Jag kom på i går att du inte berättat hur du kom i kontakt med Curre Bus. Eller så har du gjort det innan jag började läsa din blogg. Du skrev ju att ni redan i vintras "åkt runt" lite på honom. Har du lust att berätta? Eller tala om var jag ska läsa?
Sedan är jag ju väldigt nyfiken på hur det kom sig att du bestämde dig för att köpa Sullivan. Har du lust att berätta det?
Jag är nyfiken av mig vettu´ ;)
Hoppas ni får en bra dag i dag! Här är det mulet och trist, blir nog regn....

http://stallskogalund.blogg.se

 
Kini

Kini

28 juli 2011 11:25

Men vad roligt, har inte varit in och läst nå bloggar överhuvudtaget på senaste tiden och märker att jag missat hur mycket som helst här.. Har ni skaffat två nya ponnysar?? jätte roligt för er och super fina är dom...

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Anna

Anna

28 juli 2011 13:37

sv:han når mig till axlarna och jag är 165 lång,hästen är 170 så att han klarade ett så snabbt och elegant jämfota hopp var inte roligt x) skulle jag gjort det hade jag inte kommit halvägs upp i sadlen^^

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards