Stallrosen

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Kerstin - 30 maj 2011 22:15

Ja, inte för mig då. Nej, det lär nog inte bli något den närmsta tiden. Men dottern ville träna idag. Så vi begav oss ner till vår ridäng. Det var vi, hundarna och MYGGEN!!! Det blev ett kort och intensivt pass. Jag hade längt stiglädren 2 hål, men det var väl lite väl häftigt, så vi hissade upp dem 1 hål och det blev något bättre sits än förra veckan. Vi kämpar vidare. Huvudsaken är att hon vill!

  Eddie övervakar... Men visst har vår Prins en härlig energi i steget.

  Förbereder galopp..

Gick ju bra..

Ser väl skapligt ut..

Fin rosett i luggen..

    Och i manen...

Och så fick jag lite hjälp hemma i stallet... Stark liten tjej!


Huvudvärken blev till en migrän, så nu slutar jag.

Skriver

Kerstin 

   

Av Kerstin - 30 maj 2011 08:47

.. Vaknade jag också av huvudvärk, MEN jag är ledig och vädret är på min sida, så jag överlever. Ska skritta ut en sväng på damen. Hon såg lite stel, kanske även lite halt ut igår när jag släppte ut dem i hagen,så jag får se. Har ju upplevt henne lite "jobbigare" än vanligt så det är väl något på gång. Som sagt så hon har ju en triangel på rumpan av en anledning. Men visst vore det lite typiskt nu när jag köpt sadel till henne...    Kanske ska betäcka ändå... Velande hit och dit... Fasen också...

Ungarna och jag ska till mamma och gratta en dag för sent och sedan måste vi handla lite go fika, eftersom båda barnen har utflykt i morgon. Blir smörgåsar, varm choklad, drickyoghurt och lite frukt. Sedan är det ju snart sommarlov för de små. Ska bli skönt för dem.

Nu ska jag öka tempot lite.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards