Stallrosen

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Kerstin - 24 maj 2011 22:25

När vovvarna skulle ha sin kvällstur så följde dottern med på sin Prins.

 

Vi hade ingen plan, men hamnade nere på ängen som jag har som ridbana. Och det blev lite "träning" för mamma ridfröken. Prins tycket det var skoj, men tyckte gräset var lite mer intressant så efter att ha tvärnitat några gånger för att äta och dottern åkt kana ner för halsen en gång så tog jag ena hundkopplet och gjorde en egen form av "grästygel". Efter det så gick det riktigt bra. Han tuffade på och hon kunde rida volter, i trav, lite tempoväxlingar och så tränade vi på nedsittning. Många skratt blev det. Och lite svettigt.   

Lite sits träningar lär vi ha framöver, men med tanke på att hon bara rider i skogen så är det väl helt ok ändå. Säger en partisk mamma..   

På slutet blev det lite galopp, de klarade nästan av hela ängen runt!

  Lite mer mage ska bort sedan så..  

Vovvarna skötte sig jätte bra, Eddie gick med mig nästan hela vägen, annars kom han direkt när jag ropade.



Sov sött och dröm sött!

Jag vet vad jag ska drömma om..

Skriver

Kerstin 

Av Kerstin - 24 maj 2011 18:00

Gillar lite vågig lång grå man....

  Sommar blank och len i pälsen och en super mysig puss go mule...

 

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 24 maj 2011 15:50

Äntligen! sa damerna, när jag inte svängde av mot vinterhagen utan fortsatte ner mot sommarhagen. Sydney i sin vanliga lunk, New Dawn dansandes brevid mig. Hon tyckte nog jag kunde släppa henne redan uppe vid hundhuset, för då visste hon!! Men så går det inte till.. Men glada blev de när de äntligen blev av med mig och fick busa runt och ÄTA!!

Mina fina damer...

     

Bus kul..

  Tvärstopp..

Lite tramp..

Blundar högfärdigt...

Snyggast...  

          Vad gör du här uppe?? Finns det mat??

Älskar dig så min fina tjej...

Skriver

Kerstin   

Av Kerstin - 24 maj 2011 09:15

Lite grått och blåsigt här nu, men det gör inget, blir säkert fint väder i morgon då jag jobbar.    Blir lite vardagspyssle hemma idag, inget speciellt, förberedelser.. Tömma transporten på hö vore bra... Hämta spånet.. Mäta, fixa och trixa..

Undrar vad som ska ske... Får besked i dag om en sak, ska åka och fixa en annan sak..  

Skriver

Kerstin



 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards