Stallrosen

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Kerstin - 22 maj 2011 22:48

Tja, nu vet ju inte jag om vi gått under eller inte, har ju aldrig varit med om det tidigare, men jag finns här och det verkar ju några av er också göra, så vart vi än är så verkar det ganska lika tycker jag.

Jag är ju en latmask, som ni alla vet vid det här laget. Och idag satt jag helt lugnt på trappen, vi hade nyss fikat lite glass och njutit av värmen, jag tog en påtår java och ringde en vän som skulle åka och köpa finmaskiga hönät åt mig. Satt och tittade ut över sommarhagen som liksom aldrig blir klar. Trots att jag tänkt på den MASSOR av gånger... En bil kör förbi, stannar, backar tillbaka, ut stiger min gamla klasskompis, tillika granna (bara någon km mellan oss   ) och frågar om det så att jag skulle kunna tänka mig att ha mina hästar i hennes föräldrars stora fina hage i sommar, vatten, bra ström och tillsyn ingick, stolp och tråd är uppe redan... Tja, undrar vad man ska svara på det....   Jag behövde ingen betänketid kan jag lova. Ha ha! Visst är livet så här efter jordens undergång ljuvligt!!!    (hittade ingen med kaffe på..)

Underbara lilla dottern hade utan att jag sagt så mycket som ett knyst om det, mockat åt ALLA hästarna idag!! Sedan hjälpte hon och sonen åt att ge hästarna lunch hö. Jordens undergång blev bara till det bättre eller vad säger ni??

Nu ska jag kolla tvättstugan och sedan är det väl dax för natt fika. Imorgon blir det brandutbildning, är lite oklart om jag ska få lära mig att tutta på eller släcka...   

Natt natt på er!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards