Stallrosen

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Kerstin - 20 maj 2011 22:41

... Nä inte riktigt då. Sitter på jobbet och vänta på att få gå och ta en fika med kollegorna, ronden är avklarad, tvätten hängd.

En bra dag på jobbet med massor av bekanta ansikten, kul!!  Nu är det bara ca 9 timmar kvar innan jag får lägga ner huvudet på kudden och sova gott!

Sonen fick sin efterlängtade hjälm idag. Den gillades!! Den är för övrigt hur skön som helst, men inget jag skulle vilja ha själv. Sedan chockade sonen mig med att vilja ha ett par ridbyxor!!!! Självklart sa jag!! Han blev så stolt och glad för sina nya saker. Min underbara pojke!!   

När jag nu läste igenom kommentarerna så blev jag alldeles varm i hjärtat av Camillas ord. Vilken underbar tjej (även om hon överdriver lite..   ).

Sadeln blev såld igår och jag skulle ha skickat den idag, men hann inte. Får göra det på måndag istället. Så nu har jag bara 2 st kvar, blir jag av med ponnysadeln så vore det bra, den vita kan jag behålla, har någon form av lite hat/kärlek till den.. Ska pröva den på Sydney.

Har kikat lite på Teknas junior hoppsadel, fina sadlar till bra priser. En rosa till och med!! Ha ha, men någon sådan blir det inte. Men ett tips om någon letar sadel.

Nej, nu väntar jobbet och så har jag lite planering inför framtiden att göra. Kvalitetstävlan är den 20 augusti här uppe hos oss....   


Höres i morgon kväll/natt!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 20 maj 2011 08:47

Nix, idag blir det till att ila nu lite på förmiddagen för att hinna klart innan jobb ett börjar, sedan ilar jag hem tar in hästarna och ilar iväg till jobb två. Gissa vem som kommer att sova gott i morgon?!    Lördagen blir som sagt en sovdag, men hoppas jag ska hinna dra tråd på kortsidan hagen så kan damerna gå där på lördag em och tillsvidare. Känns dumt att "slösa" på hö när det finns gräs..

Sydney såg väldigt stel ut i sitt bakben igår... Tur det är sommar snart och jag inte kommer att hinna rida henne... Så trist om hon blir dålig, då har jag ingen att skrutta runt på.. Men det var ju bara en tidsfråga, så.. Ju bättre hon går ju sämre är det ju egentligen för hennes bakknä. Jag har känt i galoppen de sista gångerna att hon blivit väldigt tung och häver sig framåt och eftersom hon eg har rätt bra galopp så har jag väl insett att det är något, men så länge hon inte haltar så... Men nu blir det bara skritt turer framöver.  Hade jag bara en liten slant över så skulle jag skicka iväg henne på betäckning redan i år, men det får bli nästa år, som jag planerat. Har ju lite andra planer för sommaren....   

Men som sagt kan ju alltid ta trevliga skritt turer med mina små som sällskap.

   

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards