Stallrosen

Alla inlägg under april 2011

Av Kerstin - 10 april 2011 23:45

Idag var det lite hundbus. Dexters päls blir ju allt längre så matte försökte göra en lite poppigare frilla, men det är lite för kort fortfarande. Men söt är han ju ändå..

 

Tuffing..

 

Pilutta dig...


  Och efter att ha varit ute i timmerhuset och fångat en isbjörn så blir man lite..

  ..lätt utslagen..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 10 april 2011 21:10

Oj, nu överdrev jag allt, det duggade bara, knappt det.    Och jag har ju en grymt bra regnrock så det var ju knappast något problem...

Dottern hade ju sovit hos kompis och ville rida med mig annars hade jag ju ridit när det var lite mer sol. Vi red som vanligt runt lilla travbanan, lite mjukt och geggit, men det gick att både trava och galoppera. Märks att Sydney blir allt starkare i kroppen. Hon är så stadig och fin i formen, flyttar sig lätt åt båda håll. Lite svårt fortfarande att hänga ihop i fattningarna, men vi har ju inte tränat på det så mycket nu i vinter heller så det är inget att säga om det. MEN hon har ju blivit så busig!! Frustar och fnyser åt det mesta efter vägen nu, inte rädd, bara pigg fnys. Och i galoppen busas det verkligen!! Tur det bara känns som om hon tar större galoppsprång då hon bockar annars vill inte jag vara med.    Jag är ju bara van vid att sitta på en som gör tvära kast och hopp på stället.    Hur ska det gå?!

Dottern red på Prins som inte alls vill vara med idag, syntes redan när jag borstade honom, han gick undan, får den uppfattningen att han är öm i huden.. Gillar inte alls när jag drar hår på honom. Sedan ville han inte direkt trava eller galoppera heller, hon fick jobba igång honom, det är inte likt honom alls. Får kanske ge honom lite kraftfoder nu när han rids så pass och det här med hårfällningen tar nog det med. Inte lätt att bli äldre. Får se hur han är i morgon då vi ska rida igen, blir nog bara en skrittur då.

För ganska precis ett år sedan så såg det ut så här!

  King of the hill!

 

Pigg och hoppglad Prins..

 

En vit Sydney..

Måste kolla den där vägen om det är lika mkt snö i år...

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 10 april 2011 07:54

Imorse när jag skulle klicka in på zoomin sidan så var den borta... Snyft.. Jag visste ju att det skulle hända, men ändå.. Som om de skulle ha rivit favorit caféet eller så.. Men jag överlever väl, hoppas jag..

Förutom det så är här en underbar morgon, med fågelkvitter och lite sol, inga hårda vindar.. Sydney var JÄTTE gul/brun när jag släppte ut henne.. Grr, är säkert på att hon busade med mig eftersom jag sa att vi skulle rida idag, för igår var hon nära på helt vit (och svart) och så spånade jag upp igår, åhhh dessa hästar..

Igår när hästarna skulle in så stod Lukas längst bort och kom inte, typiskt mår inte bra beteende hos honom.. In med de andra och ut i hagen igen, men där låg han och rullade och sedan kom han i full galopp, brallandes och med de småpytte öronen så glatt framåt.    Jag undrar hur jag någonsin ska lyckas ta bort den här lilla killen... Det kommer att vara det absolut värsta beslutet i hela mitt liv kännsdet som och jag vill inte ens tänka på den dagen då han inte finns med oss längre. Mitt lilla troll!   

Här är när han nyss kommit till oss, våren 2004.

Ha nu en underbar söndag!!

Skriver

Kersitn

Av Kerstin - 9 april 2011 21:06

En väldigt trevlig dag i dag. Dexter väckte mig tidigare än jag tänkt, men då fick jag ju lite bonus tid istället vilket gjorde att jag inte stressat på hela dagen, allt har bara flytit på! Mycket mer kan man ju inte begära, eller hur! Berättade min lilla hemlis för min kollega idag och hon tycket det var toppen! Vi pratade om så mycket annat också, ventilera lite vad man funderar på och känna att den man pratar med verkligen förstår hur man tänker runt en sak.

Nu är frågan, kaffe eller ett glas vin.... Pigg eller trött...  


Trevlig helg!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 9 april 2011 08:03

Men det verkar blåsa på lite.. Fast då torkar det ju upp, så det är nog bara bra. Älskar verkligen våren, men när man tittar ut så är det egentligen en ganska trist syn man möter.. De vita snöhögarna är nu grådassiga och marken som så sakta tinar fram är full i skit. Undrar vart det kom ifrån?? Var ju så fint innan snön kom och har varit vitt och fint hela vintern.. Kan det vara så att all skit snöat över innan man hunnit se den kanske..    För det har ju kommit liiite snö även denna vinter.. Denna dag bjuder på lite jobb med trevlig kollega. Ska hinna in till shoppingcentrumet innan jag börjar jobba för att inhandla lite småsaker som fattas för att göra helgen perfekt.. Vinet hade sambon fixat.    Tar man ett glas tidigt på eftermiddagen så kan man inte tacka ja till jobb sedan..   

Dexter väckte mig kl. 6 i morse, men jag lyckades övertala honom att vi skulle sova en halvtimme till i alla fall. Så nu fick jag lite bonustid, eftersom jag ställt klockan på 8. En tvättmaskin igång och lite annat smått och gott.

Måset ialla fall säga att jag älskar denna cybervärld vi lever i. Har under årens lopp fått några riktigt härliga bekantskaper via cyberrymden och nya dyker upp med jämna mellanrum. Vänner jag antagligast inte haft annars eftersom vi bor med flera mils avstånd.

Vårt nya bord har kommit, så nu ska det här monteras ner, packas in och sedan ska vi lämna det och hämta det andra, montera ihop det och hoppas att det inte spricker..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 april 2011 22:40

... Synd bara att jag inte kan berätta något för er än... Håller på att spricka, gillar inte hemlisar!!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 april 2011 21:13

En full fart dag börjar lida mot sitt slut och jag med den. Sitter och slappar framför tv:n, hästarna är nattade och snart är nog jag det med.

En stunds jobb i morgon, inget bus på söndag, men på måndag prövar jag.. Hi hi!!

Dexter hade överlevt 1,5 timmar själv hemma, jätte duktigt!

Orkar inte underhålla er någe mer nu!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 april 2011 13:00

... Med dessa 2 sötnosar. Dexter vill väldigt gärna att Zimba ska springa och skutt alite mer, men det gör han bara när han vill...

     

Här låg Dexter och "pratade" med Zimba och så slog han med tassen i golvet, såg för härligt ut. Naturligvis slutade de när jag väl fått fram videokameran.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards