Stallrosen

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Kerstin - 24 april 2011 21:44

Dottern och jag red ut en sväng mitt på dagen, solen sken och det var underbart varmt!!  Våren har kommit till oss på riktigt nu! Tussilago och snöfria vägar.

   

Det enda som gjorde ridturen tråkig var att Sydney var halt.... Kan bero på att hon är nyverkad, eller så är hon halt och då skiter jag nog i allt det här med hästar... Känns det som nu i alla fall.    Blir så trött när det aldrig funkar...

Men som sagt, förutom det så var turen mysig, dotter och Prins körde på som vanligt. Trav, galopp och ett litet hopp!

   

 

Jobbar i morgon, några timmar mitt över dagen, men vi ska ta en skogstur på kvällen, så ser jag ju om hon ömmar eller om hon är riktigt halt. I skogen är det ju mjukt det brukar hon klara.

Sista kvällsturen med vovvarna gick jag och dottern på. Då fick Dexter spåra för första gången. Han förstod inte riktigt 1:a gången men sedan Eddie visat hur man gjorde så fixade han det galant. Så nu ligger de bägge utslagna här på golvet. Nä, man får ta och bli hundmänniska istället...

Fortsatt trevlig helg på er!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 24 april 2011 08:24

I fredags när jag jobbade så kom vi in på min hand sista minutrarna inna stängning och hon jag jobbade med utbrast, "Men då ska jag visa dig en sak." Nu hann vi inte det då, men igår så högg hon tag i min hand så fort vi fått lite lugnt och började vrida och fixa. Vips så började det sticka i fingrarna och cirkulationen började komma igång! Hon glömde lasern (och chokladtårtan) hemma, men jag ska prova om det här och skenan jag fick hos sjukgymnasten hjälper, annars tar vi lasern sedan. Så nästa gång det blir något fel på mig så går jag till ET direkt istället för läkare/sjukgymnast!!   Sedan kommer vi ju alltid in på min lilla ND. Jag tycker jag har berättat allt 100 gånger för alla jag känner, men så plötsligt utbrister hon, "Men du!!" Och börjar berätta om en liknande händelse. Så helt plötsligt så finns där ett ljus igen... Är inte livet underbart!! Jag har absolut inte tagit ut något i förskott, men naturligtvis så ser man ett litet, litet hopp i alla fall, fel vore det väl annars.

Tänk om....

..detta skulle bli möjligt igen... 

Nu palperade jag henne igår och fick visserligen inte fram någon reaktion, men jag slogs inte ner av det. Min kollega ska få komma ut och kolla vad hon tycker, om det är lite samma symtomer och sedan så beslutar jag om veterinären ska få komma ut eller ej. Han har nämligen en portabel röntgenmaskin och det är samma veterinär som kollade Lukas när han var inne på kliniken för fången och ND var där när hon trampat in en isolator i hoven. Stört gillar honom, han tog Lukas på allvar (och tyckte jag hade fina och väluppfostrade hästar, hrm...). Hovis vill ju att jag tar en plåt på framhoven på Lukas eftersom han tror att den gått tillbaka. Och då kan man ju göra det samtidigt.

Ledig idag och de har lovat vackert väder. Dottern vill rida ut med mig så det blir väl så. Ev åker vi på en kortare dagsutflykt och presenterar havet för Dexter. Vi bor ju med skogen och havet som grannar, det bästa av 2 världar.

Ha en underbar dag!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards