Stallrosen

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Kerstin - 20 april 2011 19:29

En härlig och avslappnad känsla börjar infinna sig hos mig nu när migränen äntligen gett sig iväg, för den här gången. En ledighets känsla. En riktigt skön känsla faktiskt. Ledig, ligger fint i munnen, klingar skönt i öronen och känns skönt i kroppen och knoppen. Jobbar visserligen i helgen och nästa helg, men det vet jag ju och så vet jag ju att jag är ledig, helt ledig där i mellan.. Så SKÖNT!!!


Ville bara att ni skulle veta..  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 20 april 2011 18:02

Dottern ville hoppa lite idag, så vi tog med lite saker till sommarhagen och fixade upp 2 små hinder. Prins hade lite andra idéer än dottern i början, det nya gräset börjar ju spira under det gamla bruna..   

Hade med kameran för att fota, men det blev lite mer "träning" istället. Mycket att rätta till efter vinterns uteritter. Skänkelläget t ex.

       mot godistanten..   

Efter lite "skäll" så gick det väl skapligt. Men nu börjar det bli dax för lite mer regelbunden träning.

 

Efteråt var Prinsen vår alldeles sjöblöt i svett, denna vinterpäls... Lite pyssl med den lille och täcke på så såg han nöjd ut.

 

Sedan började det regna lite så pållarna fick gå in eftersom ingen av dem hade täcke och Sydney är ju klippt. Blev inget långvaret regn, nu lyser solen igen..

Nu blir det inget mer gjort i stallet, lite vardagspysslel inne istället.

Ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 20 april 2011 13:56

.. Är påfyllt och ett påskägg slank med hem när jag passerade Hööks, samt 3 nya tröjor. Det var välbehövligt kan jag meddela!! Inte påskägget då...   En fin gul att jobba i nu under påsken.   

Hade mega tur på affären då det endast var en farbror med en varukorg framför mig i kön, som dessutom höll på att betala!! Träffade min höbonde där och vi bestämde att jag skulle hämta hö till veckan.

Ungarna och jag har ätit lunch och en kopp kaffe håller på att avnjutas nu. Sedan har jag mockningen kvar, får se om Sydney känner för en ridtur idag eller om jag bangar... Undrar vart/om dottern ska rida sedan.

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 20 april 2011 09:41

Min bakgrund här där jag skriver bloggen är helt annorlunda än den ni ser... Förut var de  lika... Skumt..

Funderar på att åka till shoppingcentumet och fylla på lite i kylskåpet inför påskhelgen. Jobbar visserligen både långfredag och påskafton, men slutar ju 17 så vi hinner väl mysa till det ändå. Skulle ha velt åka till stora staden också och kollat om de har någon bra dressyr sadel till vettigt pris... Kunde man ju låna hem den i helgen.. Vet om en, men jag tror den är för smal i bommen, alltid är det något.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten för fingrarna... Hoppas de kan hitta vad det är för något fel. Och så kommer hovis, naturligtvis samma tid, men han klarade sig själv sa han, får tro på det då.

Nej, bäst att speeda på lite nu då.


Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards