Stallrosen

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Kerstin - 19 april 2011 21:07

Idag "premiär red" jag i sommarhagen!! Tänka sig att det går.. Märks att det varit ett sork år, fy fasen vad spår det var efter dem i hagen.

Efter att ha tjafsat en stund med Sydney om hur vida hon skulle gå över den lilla snövall som fanns kvar eller ej så enades vi om att hon skulle göra det. Hon var hur fin som helst i uppvärmningen, men sedan så hade vi visst delade meningar igen om i vilket tempo vi skulle gå och vilka vägar vi skulle ta. Nu är hon ju som tur är väldigt lätt att övertyga om att jag har rätt så vi valde det tempot jag ville ha och de vägar jag valde. Sedan var hon ganska trevlig att rida, men det går ju inte att rida i sadeln jag har, höll på att slänga den i soptunnan på vägen upp till stallet. Fasen vad lessa jag är på sadlar nu!! Samtidigt känns det inte som om jag vill ta en massa sparade pengar för att köpa en sadel, inte så här nära semestertider mm. Skiter i det här....


Var så less på allt så när dottern ville rida sedan så fick hon fixa det mesta själv. Hjälpte till med att ta in Prins och att sadla. Sedan red hon på gården och tydligen hade hon hoppat också. Sonen hade varit snäll och burit fram bommar och berättade stolt att lillasyster hade galopperat i en sväng, DET hade aldrig han gjort. Sötisar!!  


Blev en snabbis ut med hundarna efter middagen, frös som en, jag vet inte vad.. brr... Fasar nu över att jag måste ut och natta hästarna brrrr.....

Ha en bra natt!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 april 2011 20:58

Gick ju alldeles utmärkt! Vad annars kunde jag tro egentligen... Vi har ju en kanin med värsta självförtroendet så...

Tänk om han visste vad som kunde hända.. Han måste bara tro att Eddie är Pepzi. Han skuttade fram direkt och skuttade runt honom som han gjorde med Pepzi. Underbart!

Dessa djur slutar liksom aldrig att förvåna en...

Skriver

Kerstin 

Av Kerstin - 19 april 2011 09:33

...bakgrunden lite... Gillade den bättre i grönt, men nu ska jag ut med vovvarna så det får vara så här ett tag..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 april 2011 08:40

Och lyste så vackert över vår gård..

  Glömde helt av att exprimentera lite mer med inställningarna på kameran så det blev bara den här bilden som blev någorlunda.. Så knasigt av mig.. Men det var sagoligt ute i går natt när jag var ute sista svängen med hundarna, lite trollskt.

Idag skiner solen från en blå himmel och det är bara lite lättare vindpustar. 

Så här blå är den. ♪ Inte ett moln så långt ögat kan se ♫ !! Underbart!! 


Migränen håller i sig. Fast något har hänt, jag har den under kontroll, vilket betyder att jag inte har mer ont än igår.. Normalt brukar jag vara helt däckad dag 2. Ungarna hemma idag med, snor och sonen har huvudvärk. Annars är de relativt pigga, men det är lite skillnad att göra lite vad man vill under en dag och att sitta i skolan och koncentrera sig. Jag har alltid skickat barnen till skolan oavsett, ibland när jag hade mycket på mitt förra jobb så kunde jag ge dem alvedon så febern gick ner, om de bara hade lite feber. Bara för att jag skulle hinna stöka undan det värsta på jobbet under någon timme på morgonen. Ibland har de fått följa med till jobbet, inlindad i någon filt, sittandes på en stol och vänta på mig. Jag har faktiskt varit mer skadad när det gäller att sköta mitt jobb än vad jag är nu...   Svårt att tro att jag faktiskt HAR sansat mig... Jag försöker verkligen hitta en balans där jag inte tycker att jobben tar all energi ifrån mig, utan att jag får tillbaka ungefär lika mycket som jag ger. Inte det lättaste alla gånger kan jag lova. Men jag har nog egentligen aldrig haft något för att jag försökt fixa och trixa heller... Inte så att man fått något "tack, vad schysst av dig att komma in och fixa det här". Det har de sett som en självklarhet och sedan en irritation när man åker hem... Nog om det, inte älta i det förgångna.

Have a nice day!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards