Stallrosen

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Kerstin - 18 april 2011 23:30

Tog med mig vovvarna när dottern red och nu märks det att Eddie börjar känna sig lite mer hemtam. OCH att han behöver röra på sig mer. Han är ju van vid att springa och busa med sitt gäng med vovvar och nu han han bara en Dexter. När jag släppte lös dem så flippade bägge ut helt. Vi stod bara och skrattade åt dem. Visst ser de härliga ut!

    

   


      

Hemma igen så var de både leriga och väldigt nöjda, somnade gott på köksgolvet.

Jag är lite osäker, men det finns en möjlighet att Dexter svalde en mus idag... För något som såg ut som en svans stack ut ur munnen, men när jag kom fram och skulle bända upp munnen så svalde han innan han öppnade, så jag hann aldrig riktigt se... Ska köpa avmaskning i morgon, för just nu äter han ALLT!! Urk!!

Sov gott!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 april 2011 21:12

Red Sydney på förmiddagen, annars hittar jag bara på en massa andra saker som jag anser vara viktigare. Trotsade migränen och stormen. Fasen vad det blåste. Hade tänkt rida i hagen, den har faktiskt tinat fram!! Trodde jag aldrig att den skulle göra.   Kolla vad liten snöhögen blivit!                 

Nåväl, red en sväng efter vägen. Sydney tyckte de fladdrande presseningarna som grannar lagt över vedhögar mm var lite läskiga, men traskade snällt förbi ändå. Vi kunde till och med trava och hon kunde trots alla läskiga saker koncentrera sig på matte, underbara häst.

Sedan blev det lite mellis och jag var tvungen att åka iväg för att köpa tabletter för migränen. På vägen dit så fick jag ett sms om att mitt paket från Naturhästen kommit, med barbacka paden, resten kommer om några veckor...

Efter middagen så tog lilla tösen sin Prins och följde med mig ut med hundarna. Prins var pigg och glad idag, riktigt taggad faktiskt. Kul!

 

Kanske för att han också tyckte att han var så attans fin idag, men sitt nya fina schabrak i beige och det bruna tränset med hjärtan på.  

     


Och så bjöd ju den fina kvällssolen på lite inspirerande fotografering av det söta ekipaget.

   


  Ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 april 2011 07:48

När man väljer sin hundras så är det viktigt att man tänker igenom sitt beslut noga, att man väljer den ras och hund som har de egenskaperna som man vill ha och klarar av.

Vi valde ju t ex Eddie eftersom han matchar vårt hus så väldigt bra.....


 

Eller hur.....


Annars så tror jag att det blir en STRÅLANDE dag idag, lagom med sol, barnen blev hemma idag, hostar och snorar så det står härliga till, ev lite feber hos sonen. Själv fick jag migrän igår kväll... Skulle inte skrivit något om det igår...

Ha det ljuvligt!

Skriver

Kerstin


 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards