Stallrosen

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Kerstin - 16 april 2011 12:00

   

så mycket tokigt, roligt & klokt. Här är lite jag samlat på mig...


Hannahs mantra 2006

När Hannah var ca 3 år hade hon ett mantra som hon rabblade varje kväll när hon lagt sig.

"Björnarna sover, dinosaurierna är döda och spöken finns inte." Detta upprepade hon tyst för sig själv innan hon till slut somnade.


Lör. 11 juli 2009

Hannah har växtvärk i benet (säger hon). Hon kan inte räta ut benet utan är tvungen att hoppa på ett ben hela tiden.. Klockan börjar närma sig läggdax och jag säger att hon kan ju ta en alvedon mot värken, men då kan man ju bli trött så det är bäst att hon borstar tänder mm innan. Javisst, inga problem. Får sedan en alvedon för barn, som ska smälta på tungan. Ca 30 sekunder efter hon svalt det sista av tabletten så utbrister hon; "Jag blev inte trött!" Nej, säger jag, det kan ta någon minut, men gå upp i sängen du och ligg och läs en stund. Hon tittar på mig och säger glatt (då har det gått ca 1 minut sedan tabletten svaldes); "Nu har jag inte ont i benet heller! Jag kan ju gå och leka istället!" Snacka om snabb verkande tablett!!!!!!!!!


Onsdag 19 augusti 2009

Jag frågar om Hannah ska med ut och rida. "Nej, svarar hon. Det är som med ägg mamma, man kan inte tycka om det jämt. Och just nu äter jag ju inte så mycket ägg." Tja, vad ska man svara!?


Onsdag 9 september 2009

Hannah och jag var ute med Pepzi då hon plötsligt säger; "Jaha, sådant här väder får de i Afrika i morgon. Lite blåsigt och lite sol, ungefär som här, det sa de på min radio". Jag undrar vart allt kommer ifrån??


Måndag 21 september 2009

Jag är dunder förkyld och fryser som bara den, säger till min dotter att jag ska ta en dusch, hon tittar på mig och säger; "Ta en varm dusch då, annars kommer du att frysa ännu mer." Tja, say no more...


Torsdag 29 oktober 2009

Vi sitter och pratar om lovveckan som snart är slut och hur den varit. Den har varit bra tycker barnen och jag. Jag säger lite ironiskt att kvällen då vi fastnade i bilkön var väl ändå höjdpunkten. Då säger sonen på fullaste allvar, "Ja, då fick vi ju lära känna varandra ordentligt." Tycker du det svarar jag förvånat. "Ja, jag vet till exempel vilken blomma du är allergisk mot." Jaha, svarar jag lite förvånat eftersom vi inte pratat blommor över huvudtaget. Men jag är inte allergisk mot något säger jag. "Är du säker? säger sonen, Jag är inte heller allergisk mot något." Säger han och går därifrån..


Fredag 30 oktober 2009

Nyss hemkommen från Halloween festen så berättar sonen att även bästa kompisen varit där. Vad bra, då hade ni väl kul? Säger jag. "Ja, fast vi satt mest vid ett bord och pratade om förr i tiden." svarar min 8 år gamla son.

Av Kerstin - 16 april 2011 08:34

Det bästa med en aktiv hund ar att man kan lära den saker som underlättar min vardag...

Nu kan Dexter bära posten från brevlådan hela vägen in..

 

Nästa steg blir att lära honom att öppna brevlådan och hämta den, eller så får vi sitta och vakta på brevbäraren..  

Blir jobb i helgen, så det får bli ridning på kvällen, men det är ju inga problem nu, ljust och härligt. Ska fixa klart nu innan jag åker så är det bara att damma av och rida sedan.

Ang det jag skrev om mina beslut ang hästarna så lär ni nog märka av det så småningom... Några vet, de flesta inte, men så får det vara...

Ha en underbar dag i vårsolen!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards