Stallrosen

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Kerstin - 6 april 2011 13:54

Tyckte jag var duktig som tackade med viss tvekan nej till ett pass nästa vecka, men så kom det 2 pass till denna istället, men det är ok, 40 timmar/vecka är ju normalt. Har bestämt med mig själv att jag ska ta ledigt påskveckan, vill verkligen göra skoj med barnen då. Så då får man jobba in lite så går det ju ihop ändå.   

Vägde Dexter igår, 14,5 kg släpar man dagligen upp och ner för trappen. Tur han klarar av att hålla sig hela nätterna annars skulle det bli jobbigt.

Tror jag ska göra ett bus på söndag, ni får hålla ögonen öppna...   


Ha en underbar dag i solen, sämre väder är tydligen på ingång..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 6 april 2011 08:41

Blir en fin förmiddag ute i solen för mig. Sedan blir det lite jobb under dagen. En besikningsgubbe kommer hit och ska kolla skadorna på pumphuset efter att vattnet stått och sprutat där.

Snön försvinner i ett rasande tempo, hoppet om att se marken blir allt starkare.  Vore det inte för snövallen så skulle jag nog till och med kunna rida i hagen, men vallen vid vägen är för stor och så ligger det ju en stor rishög någonstans där under, som jag INTE vill fastna i med någon häst.

Planer för Påsklovet, som snart kommer, är på gång. Prins och dotter ska åka iväg och träna, sonen ska ev gå på "kurs" och lära sig bygga lådbil.

Pollux paketet kom igår till dotterns stora glädje! Böcker, tröja, affisch, sudd, tidning..  Och näst paket blir ännu bättre, enligt dottern!   

Som vanligt så sitter jag här lite för länge och det blir till att ila för att hinna med, men det gör inget, behöver en dos bloggar för att leende ta mig igenom dagen.  

Ha en strålande bra dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards