Stallrosen

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Kerstin - 16 mars 2011 20:11

Funderar lite över mina armar (och ben ibland..). Inatt så vaknade jag av att mina armar hade domnat bort och jag kunde/orkade inte röra dem. Det har hänt en (några) gång/er att jag inte orkat/kunnat ta mig  ur sängen, men det är när jag har jobbat extremt mycket och det förstår jag att det är en varning och lyssnar, men jag kan ju av ekonomiska själ inte sluta jobba, visst jag kan jobbar mindre intensivt, men inte sluta. Men om vi nu återgår till nattens bort domnande så blir jag ju lite brydd, Varför?? Har varit ledig i snart en vecka! Visst jag har lite ont i nacken och mellan skuldrorna, men det har jag haft förut utan att det blivit så här. Kan det vara så att någon nerv kommit i kläm och att det även är det som orsakar värken?? Otroligt frustrerande att inte kunna lyfta armarna (eller kroppen överhuvudtaget). Jag vet att jag jobbar mycket i perioder, inget att göra för tillfället, men förr eller senare så löser det väl sig antar jag. Jag mår ganska bra, tycker jag har tur som har bra jobb och trivs på dem båda. Sedan har jag märkt av vissa saker som inte är så bra, tecken som tyder på att kroppen är i obalans, men just nu är det bara att gilla läget. Tänka sig för en gång extra och göra det bästa av situationen. Det blir 3 år till sommaren och mycket länger än så kan jag inte köra på i det tempo jag har gjort fram till nu. Så till hösten måste jag se över min situation på allvar. Men fram tills dess så tuffar jag på.

Ha en bra kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 mars 2011 15:37

Sagt och gjort, packade ner skridskor mm och for iväg till IP. Kalla vindar trots att termomertern låg över nollan och solen sken. Bägge barnen åkte kalas bra!

Lite oplogat på ena halvan och lite sådär på den andra, men inget hindrar de små.

Kanske valet av mössa inte var det bästa hos någon av barnen, men de sa att de såg... Ja, ja...

 

Med tunga rätt i munnen så går ju allt...   

Fikat var med, men vi tog en tur till bibblan efter skridskorna och sedan njöt vi av fikat hemma i värmen istället. 

Jag har blivit rekomenderad att läsa Emeile Cajsdotters bok "Konungens alla hästar". Och då gör jag väl det då... En annorlunda bok, som kräver att man har ett öppet sinne.

Ska försöka göra tidig middag så kanske, kanske vi hinner ut, lite annat som bara MÅSTE göras först egentligen..

Oj, vad jag grubblar Marie.... För/nackdelar... Blir ju helt snurrig..   

Hoppas er dag varit lika trevlig som vår!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 mars 2011 09:15

Idag blir det nog hästfritt i den mån det går. Eller inte, vi får se vad tiden räcker till. Efter skolan ska jag ialla fall möta upp barnen på IP, de kommer med ett glatt humör och jag kommer med skridskor och fika. Tyvärr kan inte jag åka eftersom jag inte har någon hjälm!! Men vovvarna ska få följa med, Dexter kan behöva se andra miljöer. Han ska ju även vaccineras i kväll. Så därför kan det bli lite tajt med ridningen. Men det är ju ljust länge nu, så kanske det kan bli en liten tur...

 

Solen skiner och det är någon liten minusgrad ute, ljuvligt!!

Ha det underbart!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards