Stallrosen

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Kerstin - 10 mars 2011 22:01

Höga berg och djupa dalar.. Då känns livet just nu.. Kan inte direkt säga att jag känner mig deppig eller less, men ändå känner jag mig ändå inte på topp. Inte just några större motgångar, men inte heller några större medgångar.. Vad vill man egentligen ha ut av livet?? Många tankar snurrar i huvudet. Saknar ridandet, att sitta till häst och filosofera på en tur i skogen, focusera sig när man rider på banan.. Jag behöver verkligen det för att må bra, både till kropp och själ.

En solig dag, som precis innan jag drog iväg till jobbet mulanade på och in kom snön.. Tjohoo, vilken tur jag jobbade!   

Men förmiddagen bjöd på en trevlig prmenad med dottern och båda hundarna, perfekt läge att träna lite mer med Dexter på att gå fot och kunna gå både före och efter Pepzi, utan att dra i kopplet.

Sedan blev det lek hemma på gården med barn och vovvar. Lite bergsbestigning..

           

            Kom igen då..                 försten upp....                vi klarade det kompis!

 

Sötnosar!!


En bra dag har lidit mot sitt slut!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 10 mars 2011 09:38

Igår var det verkligen ruggigt ute, det till och med snöade lite på kvällen, men idag när jag ska iväg och jobba på em så skiner solen.. Blåser visserligen lite, men inte så att man känner för att vara inne. Tur timmarna går fort och att jag börjar sent på em. Jag har bett mina kära arbetskollegor att vara friska och krya i helgen så att jag får vara ledig, kommer inte riktigt ihåg när jag var ledig en hel helg senast.. Nu är jag ledig fredag-måndag!! Ska bli ljuvligt, har ju gjort 80 timmar på 7 dagar så jag har verkligen gjort mig förtjänt av det.. Kan ju vara ledig en hel vecka eg, den är ju injobbad...  . Men så blir det ju inte, är inbokad så den veckan är så gott som full den med.. Skönt med lite bonus timmar, man vet ju aldrig..

"Min" collieuppfödare ska ha valpar snart, de är leveransklara i maj/juni, så det är bara att boka en!!   Kolla in hos Kennel Turbolines. Vill ni se underbara bilder på briarder så kollar ni in Don Fidos. Vet även att de har några underbara tikar kvar.

Nu ska jag tydligen gå ut säger Dexter..

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards