Stallrosen

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Kerstin - 15 februari 2011 22:35

Tror Sydney skulle passa bra i det här...

  För att komma till tävlingen klicka HÄR.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 februari 2011 19:34

.. Men man ler ju ganska mycket när man ser den... fniss fniss...



Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 februari 2011 19:20

... lite för mycket tydligen. En rymning på hela vinter och det var igår OCH så IKVÄLL!!! Vi hade precis ätit middag då grannen ringde; "Dina hästar står här." Grrrr   på med kläder och iväg, grannfrun kom med Prins och jag haffade Sydney, sambon kom och tog ND, som glatt dansade brevid honom, hon är ju läcker när hon trampar och håller på!! Så kom dottern ut och tog över sin Prins medans lilla Lukas hittade hem själv. Suck!! I morgon ska jag trampa ner stolp och höja grinden samt göra en fålla från grinden till stalldörren, så de kommer in i stället för ut på vift. Tur grannen stod ute och rökte, annars vet jag inte vart de stannat. När vi väl fått in dem kom plogbilen i full fart.....

Ibland är de billiga... Så imorgon ska dottern och jag ut och galoppera, galoppera och galoppera tills de inte orkar gå ett steg till... (skojar bara..lite iaf..)

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 februari 2011 16:14

Tror att jag kan ha lite med det att göra, inte alls så mycket men lite, lite....

Hon skulle rida Prins idag eftersom det inte blev något med lill hingsten. Vi klädde på honom, tänkte inte så mycket på vad utan det som hängde närmast... Tog med både kameran och videokameran, sist vi skulle filma så tog batteriet slut, och kameran idag var på gränsen.. Så red vi iväg och jag frågade om det räckte med att jag filmade när hon galopperade. Hon stirrade på mig och sa; "Men vi är ju så omatchad idag!!" Hon pekade på tränset med blå detaljer och skritt täcket i grått och rosa, samt hennes röda täckbyxor..

 

Full i skratt så sa jag att vi får väl redigera det i photoshop då och byta färger så det blir bra. "Går det? Så bra!! Då kan vi filma..." Jag från tar mig större delen av ansvaret här....      Men här kommer iallafall lite oredigerade bilder med ett glatt ekipage, trots snö och kyla! Och matchad eller inte så är de ju söta ändå!   

 


 

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 februari 2011 12:59

Tja, vad säger man... Vintern fortsätter. Vi skulle ha varit och ridit lill hingsten idag, men brr... Vi avvaktar, blir varmare till veckan, då kanske vi hinner med de andra 2 hon har också. Sportlovs veckan får nog bli en intensiv ridvecka för lill hingsten och dottern. Bra om han kommer igång lite nu inför våren. Fick ett fint erbjudande idag om ponny till dottern, så snällt! Men det tar vi lite längre fram. Allt ska ju hållas på en lagom nivå. Jag är expert på att starta lite för många projekt på en gång. Nu kommer valpen först och främst, så tar vi resten när våren kommer och allt blir lättare. Måste ju ta tag i det här med jobbsökandet också.. Så tråkigt att skriva ansökningar.

Tror inte jag vill jobba 7-16, tråkigt på vintern, mörkt när man åker, mörkt när man kommer hem.. 3 skift som assistent eller dygn har jag kommit fram till att det passar mig, eller nätter är också helt ok.

Tack för alla kommentarer på pannbandet!! 3:an leder och det är nog den jag spanat in mest också, men kanske ändrar jag mig när jag kommer dit med tränset och prövar..

Har ju glömt att visa nya köksbordet..

Gamla köksbordet:


Och så det nya:


Nu är julgardinerna utbytta..    Och vi ska tapetsera framöver, vi ska bara enas först (jag vinner...). Ungarna tycket vi skull måla det nya bordet ha ha!! De gillade inte all det. Gjort av återvunnet trä från gamla hus, färdig slitet med andra ord...   

Är grymt less på att jag inte har någon riktig häst för tillfället att träna och rida riktigt på. Är så attans träningssugen så jag vet inte vad.. Och det enda men gör är att skritta eller rida ut... Fy så tråkigt....

Nog med depp, snart kommer kidzen och då blir det fart igen.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards