Stallrosen

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Kerstin - 2 februari 2011 21:25

Ja, idag vet jag inte riktigt vad som hände med fotograferingen, men många skratt har jag fått ialla fall när jag kollat igenom bilderna för dagen.

Efter hundens morgon tur, stallet och tvätthängning/ta reda på mm så försvann ALL min ork. Fixade lite kaffe och satte mig på bron och njöt av solen istället. En timme senare så kände jag mig betydligt piggare. Kidzen kom hem, de fikade mellis och jag fixade hästarna. Sonen tog Pepzi på en tur och jag och dottern red iväg. Prins var fin i sitt bling pannband som matchade hans silverpassparoll på schabraket fint!!

 

Och så en orange rosett i pannan så han ser något.

Själv längtar jag efter en riktig sadel och när längtan blir för stor så tar man naturligtvis ett dressyrschabrak under skrutt sadeln..     Blått och guld (med glitter lindor) blev Sydneys färger idag. Lite tufsig och väldans smutsig var hon idag. Hon hade lyckast sova i varenda skithög i natt och dessutom grisat ner sig i hagen.. Fy....  

Hästarna skötte sig utmärkt! Sydney blir bara trevligare och trevligare att rida, beror väl på att hon blir starkare. Känner mig frustrerad över att jag vill så mycket mer än vad jag har resurser till i hästväg. Men det kanske löser sig. Dottern funderade vad man ska med tyglar till och i såväl skritt, som trav, som galopp så satt hon med armarna rakt ut, vevandes eller på huvudet. Tyglarna hängde bara där. Batteriet i kamerna hade tagit slut vid det här laget, men jag kan lova att det blir fler sådana dagar.

Hemma i stallet igen så blev det persedelvård. Dottern putsade sadeln och jag tog tränsen. En trevlig dag i stallet!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 2 februari 2011 10:57

... så fanns här ett staket,

 

typ igår såg jag det senast... Nu en STOR snöhög som kom från taket.. Nej, jaghar inga planer på att skott fram det, det får solen göra, hästarn kommer ju ingenstans ändå..

Om man står i lite fel vinkel och knäpper kort på lilla Lukas...

 

..så har han nästan längre huvud än ben....   Men han är ju så söt ändå.


Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards