Stallrosen

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Kerstin - 1 februari 2011 20:32

Dottern hade kompis här idag och de red ut en sväng på Prins. Han vet ju som vanligt att det var en ovan ryttare och lade in "lunka på växeln". Otroligt klok ponny det där. För att matcha sina ryttarinor (även om dottern stod över ridandet idag) så fick han sitt vita schabrak med silver passparoll och sin rosa pad. Tjejerna hade lika ridbyxor, fast "fröken" hade lila och "eleven" rosa. Vilken finurlig tomte...   

Sandbilen kom precis innan vi skulle iväg så halkrisken minskades betydligt.

Angående b-vitaminer och dess innehåll av glukos (socker) så vet jag inte vad alla innehåller, endel står det inget på och då får man väl utgå från att det antagligast inte finns någon glukos i det eller att det är så liten mängd att det inte behöver tas med. Jag vet inte, men det kan ju vara värt att kolla upp. Blir ju billigare at tköpa ett sockerpacket om det är socker man vill ge dem..   

Ang vanlig jäst som jag skrev om, så kan det även hjälpa oroliga magar, magproblem och fång hästar pga att den gör så att miljön i grovtarmen förbättras. Jag kollade upp med bästa Marlene och fick det bekräftat. Fick också reda på att man INTE ska ge eksemhästar vanlig jäst, pga att det innehöll en sak som jag inte kommer ihåg just nu, men det förvärrar det för dem ialla fall. Så Prins får inte vanlig jäst! Sydney, som varit lite dålig i magen till och från under vintern, mest till. Har redan efter 2 dagar visat tendens till förbättring. Har dragit ut ett helt kompendium om just jäst, som jag ska läsa igenom, men det är ju inte skrivet på svenska och lite fack ord här och där, så jag känner att det får bli imorgon när hjärnan är med.

En annan rolig sak, är att en som känner till Sydney från tidigare, hade halkat in på min blogg. Kul!!

Nu är det snart "House"!!!   Kan manju inte missa. "The Mentalist" har jag spelat in och det får bli en senare titt.     


Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 1 februari 2011 13:04

Förmiddagen bjöd på en skrittur på Sydney, inget smart beslut av mig att försöka gå i skogen, visst var det mjukt, ingen skare, men det gjorde ju även att ALL snö var mjuk, såvi sjönk ända ner till fast mark. OJ vad snö det har kommit. Sydney pustade regält efter 10 m, men jag var tvungen att rida ända upp till vår 1:a lilla gräsväg innan det är stort nog att vända, tar väl 2 minuter i vanliga fall.... Där fick hon stanna och flåsa lite innan vi plumsade tillbaka. En sådan här gång är man ju glad att man sitter på en lugn och klok häst (vill inte ens tänka på vad ND gjort). Sedan fick det bli en tur på vägen, inte alls lika halt som jag trodde det skulle vara.

Pepzi tycker jag är det elakaste människan i världen just nu, han blev fastsatt uppe i stallet när jag mockade, oj vad det var synd om honom... Men sedan fick han några minuter i frihet.

Vackrast!

 

Löptik, vart då???

     

Här är jag ialla fall!!


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 1 februari 2011 08:36

Graderna ligger runt noll, släppte ut hästarna utan täcken i morse, men när jag for hem efter att ha skjutsat barnen till skolan så börjadedet regna, så det var bara att knata upp och slänga på dem täcken. Fördelen är att det inte är någon skare idag, så jag ska nog trotsa regnets kalla droppar och trampa upp stigen upp i skogen med Sydney idag. Dottern ska ju ha kompis här idag och de hade planerat rida, men de får nog hålla sig till grannens travbana, blir på tok för jobbigt att plumsa med i skogen.

Köpte vanlig jäst till mina hästar igår. Hon i kassan tittade skumt på mig då jag lassade upp MASSOR av små paket med jäst. Lustigt hur saker bara kan komma till en sådär. Som det här med jästen.. Skrev ju om b-vitamin tillskott och glukoshalten i det och fick svar om att en gav sin pålle vanlig bakjäst. Dagen innan hade jag läst om jäst i samband med fång och här om natten snubblade jag in på en sida som handlade just om jäst till hästar. Så kanske försöker någon säga mig något...Sagt och gjort, köpte på mig ett litet lager, kontaktade bästa Marlene, gör inget utan att kolla med henne först. Och det var ju tur eftersom Prins INTE ska äta det. Lyckliga jag som har henne!!   Eller kanske är det hästarna som är de lyckligaste.

Satt och räknade timmar igår, tycker jag jobbat så lite den här månaden, men jag måste ju ha höjt min lägsta nivå eftersom jag trots "lite" jobb ändå fått ihop över 170 timmar. Så jag ska väl inte klaga.. Tycket inte jag jobbade så mkt förra veckan heller, men såg att jag iaf gjort 47 timmar då. Så knasigt det kan bli..


Nej, nu ska jag göra ett ryck så jag hinner med något idag, är ju ledig, så det gäller att utnyttja dagen.   

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards