Stallrosen

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Kerstin - 29 januari 2011 23:00

Vad tycks?? Inte världens bästa bild, jag vet   , men jag fick ju in text på den.. Ha ha!! Nu ska jag försöka mig på att göra ett collage med bilder på alla mina älsklingar. Önska mig lycka till...   Men det får bli nu när jag skrapar ihop bilder med min nya kamera, lär ju inte ta allt för lång tid om jag känner mig själv rätt, bara tiden finns.

Fasen vad hungrig jag är i natt... Kan bero på att det enda jag ätit idag är en tallrik med soppa.. Bäst att kolla vad jag har i matsäcken... Snart fika time!!


Tänkte på det här med B-vitamin... Vilken sort ger ni era hästar?? Ni vet väl att vissa sorter innehåller upp till 98% socker (glukos)!! Inte mycket plats kvar till de så viktiga vitaminerna...  Så just till fång/eksem hästar så bör man ju vara lite extra noga och kolla vad man eg stoppar i dem, socker fyller ju ingen funktion.  

Och som avslutning så kan jag tala om att det är storm ute nu.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 29 januari 2011 21:03

"Glömde" ju att berätta vad paketet som jag hämtade igår innehöll!!   Den innehöll något som jag länge velat ha, men varit för snål för att köpa. Blev inte riktigt det jag egentligen ville ha, men en bra bit på väg. Och efter dagens små prov så är jag mer än nöjd faktiskt.

  

Så vi gick från en kamerar med 2 mega pixlar till en med 14!! Den filmar i HD, 30 bilder/sekund, så det blir nog skaplig kvalitè, den startar upp direkt, vår gamla kamera ska ju ladda och ladda och ladda... Den har väldigt bra zoom, stod faktiskt att den passade för att fota på rörliga motiv på långt håll. Passar ju mig utmärkt då 75% av mina bilder är på djur och framför allt barnen i rörelse.

Blev inte så mkt fotat idag men ett lite smakprov iaf..

Gamla, fick jag zooma nästan max.              Nya, rörde knappt zoomen.

                               

Fick en kommentar av Lina om att dottern ser ut att ha vuxigt lite och naturligtvis blev jag tvungen att rota lite från fjolårets bilder och lite längre har hon nog all blivit.

      

 2009-03                          2010-02  (utan väst)         2011-01 (väst under jackan)

Och så hittade jag denna härliga bild, bättre snö i fjol, mer puder, inte lika hårt packad...      Ber om ursäkt för julstämmingen..

Näst sista natten som jag är inlåst på jobbet. Men det går bra, har precis kollat runt och alla är nöjda.

Önskar er alla en härlig lördags kväll!!

Skriver

Kerstin


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards