Stallrosen

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Kerstin - 27 januari 2011 21:53

Trött som attan i morse, funderade på att sova en timme till och sedan skjutsa barnen till skolan, men jag hade lite annt inplanerat så det var bara att masa sig upp och sätta dem på bussen. Bara man kommer upp så fungerar ju dagen, lustigt nog. Ganska behaglig dag idag, temperaturen steg till nollan, men det blåste lite, bra för då blir det inte så blött, nackdelen är att det blir halt..

Hade en trevlig chattstund med en uppfödare i morse, en trevlig start på dagen. Pallrade mig iväg till affären för att fylla på matförrådet. Där sprang jag på en gammal bekant och vi stod och surrade på om livet. Alltid lika trevligt att träffa på gamla bekantar även om det bara blir några minuters uppdatering om livet. Ha det så bra  ! (det var till henne!!)

Sonen och jag kom hem ungefär samtidigt, dottern stannade hos en kompis idag. Efter lite fika så tog sonen Pepzi på en liten kissrunda, medan jag gjorde stallet, gulliga unge!   Och se vilket trevligt ridsällskap jag fick idag också!!

  

Är de inte söta!! Sydney var fin i äppelgrönt idag!! Ha ha, så smidigt med en vit/svart pålla!!! Duktiga Prins följde snällt med bakom oss, i ett vad han ansåg vara ett lagomt tempo för sonen, som nu inte ridit på ett tag.

  

Sonen ville trava, men nä, det var han inte redo för sa Prins och skrittade snällt på. Sonen fälle en underbar kommentar när han väl kom i kapp mig, "Mamma, det spelar ingen roll hur mycket jag sprattlar med benen så går han bara." Det märks att de har en gammal ridlärare till mamma eller... Men på hemvägen så tyckte till slut Prins att han var redo och travade sakta en alldeles lagom bit. Han är så härlig denna ponny!!

  

En stor och tjock skogsmus kom och spatserade på travbanan när vi red, blev lite rädd för oss, men hade ingenstans att ta vägen. Jag tänkte väl inte mer på det utan skrittde på några meter bakom den, men Sydney har ju lite längre kliv än musen så vi var rätt snart ikapp den, och gissa om jag blev förvånad när Sydney helt plötsligt började vifta med frambenet och siktade dessutom mot musen!! Pang med hoven i backen, sonen gastade bakom, låt musen vara!! Inte visste jag att jag hade en musmördande häst!! Har visserligen hittat en platt mus i hennes box en gång, men det kan ju var en olycka eller att den legat i en spånbal eller så, men nu funderar man ju.. Denna skogsmus hade iallafall turen på sin sida och undkom med blotta förskräckelsen.

Hemma igen så var vi tvungen att stanna och kolla på min andra galna pålla, New Dawn. Hon var mycket upprörd över att Sydney och Prins försvunnit, skrek hela tiden (hördes igenom skogen) när vi red och nu när vi kom hem hade hon en glädje dans som inte var av denna värld. Spänstig liten häst det där!! Sedan har hon ju sina knas för sig också.. Hon var ju väldigt upprörd innan vi kom in på stallplan, så då passade hon på att springa på Lukas 2 gånger, 3:e gången hoppade hon över honom, är det fel att springa runt eller ialla fall ta ett språng åt sidan??? Jag kan förstå att hon är ostimulerad nu, gör ju inget mer än borstar av henne, men inte är det normalt att springa över bästa kompisen... Hon har blivit värre i sina panik attacker, ostimulansen spelar roll, jag vet.. Pratade med en som kände igen sin förra(?) häst oerhört i ND, hon hade till slut trillat av, fastnat med foten i stigbygeln och förstört sitt knä, för all framtid.. Är det värt det?? Som min gamla bekant sa när vi pratade på affären "Man har ju ett liv utanför stallet också, som ska fungera." Så klokt sagt!

Nåväl, New Dawn blev nöjd när vi äntligen kom upp till stallet och sansade sig.

  

Gick en lite längre tur med Pepzi då telefonen ringde och jag blev tillfrågad om jobb i natt. Så nu sitter jag inlåst på en avdelning pga ev smittorisk. Inte så illa som det låter, lite tråkigt att vara ensam hela natten bara.

Men nu ska jag ta en kvällsfika och kolla lite på TV, är lugnt för tillfället, gäller att passa på.

Och till alla er förvirrade människor där ute, så ber jag om ursäkt för mitt hoppande hit och dit med bloggar , men nu blir jag kvar här!! Gillar att det är så lätt arbetat här.

Skriver

Kerstin


   

Av Kerstin - 27 januari 2011 07:40

Vad vore en månad utan att fynda?? Nä precis, helt värdelös!!   Så därför delar jag med mig av mina små fynd..

Eftersom dottern med bestämdhet säger att hon och Prins ska tävla HELA sommaren (skull inte tro det, men, men..) så hittade jag den här söta tävlingstoppen åt henne, halva reapriset...

 

Sedan hittad eja gäven en långärmad vanlig vit tävlingsskjorta som jag köpte, men den är nog lite för stor så den får hon ha på tillväxt.   

Till mig så fyndade jag ett par nya läderridstövlar, perfekta till vardagen, har ett parlikadanan, men en storlek större och de är på tok för stora i foten, så de blir nog till salu nu. Men ett par läderstövlar för knappt 300,- är väl helt ok tycker jag iaf..

Hittade även en regnrock och ett par handskar för en liten peng. Handskar går ju åt..                            

Japp, det var lite av månadens fynd, nu ska jag ila ut med vovven, sedan blir det veckohandel till kylskåpet, fy vad vår kyl äter mat, gör inget annat än matar den!!   

Skriver

Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards