Stallrosen

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Kerstin - 26 januari 2011 20:38

Idag bjöds det på sol från en klar blå himmel, termometern hade sjunkit ner till -15 grader.

 

Pepzi, fick täcke på sig när vi gick ut på morgonturen, men trots det så var det jobbigt för honom. Men han fick ialla fall en kortare tur och sedan behålla täcket på när vi kom in. Alltid värmer det lite.

Sedan tog jag och Sydney en tur i det vackra vädret. Idag lånade vi även Prins röda nosludd, det blev liksom pricken över i:et!!    Visst är hon vacker!!

 

Hade bar tänkt skritta eftersom hon fick gå ganska ordentliget igår, men kylan bet lite i kinder, tår och fingrar så det blev lite trav jobb efter vägen. Just nu är hon helt sagolik att rida!! Ska skotta fram trasnporten och se om hon vill åka med till ridhuset något framöver, skulle ju vara så kul!! Tappade vanten på hemvägen, men då säger man bara till sin väluppfostrade pålla att stå still och så går man och hämtar den. Eller hur!?   

 

Sedan blev det lunch, mellis, tvätt, golven nere är rena och fina, likaså badrummet nere. Vovven har fått 2 till turer i kylan, något bättre mitt över dagen. Har även dragit ner lite snö från stalltaket. Snörakan fungerar bra, mycket lättare än den jag gjorde själv.

Nu ska jag slappa i soffan och kurera nacken lite. Hoppas ni oxå haft en underbar dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 26 januari 2011 09:25

Inga höftleds problem på dessa i alla fall!! Helt underbart roligt!! Kanske man ska börja med hundar istället...  


Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 26 januari 2011 08:48

..sidan när jag skummade runt hos olika bloggare. Eftersom jag är ny här så kan det ju vara kul med lite nya bekantskaper, tror det finns många trevliga personer där ute i cyberrymden.. Eller...   

Nu ska jag fika frukost och planera dagen,-15 stod termometern på tidigare i morse,men det kändes inte så kallt, börjar man bli van eller..

Bloggtrafik.nu


Ha det så bra!

Skriver

Kerstin


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards