Stallrosen

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Kerstin - 25 januari 2011 19:54

For iväg imorse till stora staden, skulle eg bara till en kompis med ett paket och handla lite mat, men stannade till på hästbutiken för att kolla in sadlar, ska inte ha någon just nu, men det skadar ju inte att kolla.   Hittade inge sadel jag gillade, men däremot ett sprayschampoo som skulle vara bra (och det var det!!).

 

Sedan for jag vidare till nästa hästbutik, ligger ju näst intill granne med dem jag skulle till.... Där hittade jag ljusblå silikonband till Prins alla frisyrer och oranga manrosetter, ett måste till en Prins!! Jag förstår att du är lite avis nu Frida..   Och så hittade jag ett par SUPER snygga ridbyxor, som liksom bara råkade följa med mig hem...    

Fick kaffe och lite småprat om allt och ingenting, sedan blev det ilfart hem, hann sno med mig deras snöraka för tak, innan jag drog!!   

Efter mellis så blev det lite ridning, Sydney blev lite extra stylad idag, fick röda benlindor

 

Och så hittade jag hennes röda schabrak som passade perfekt till!! Vilken lycka!!

 


Idag körde vi lite intervallträning för Prins och Sydney på "stora" travbanan. Sydney var SÅÅÅÅ fin och mysig att rida, hon har nog aldrig varit så otroligt mjuk och följsam som idag. Underbara häst!! När vi galopperade sista svängen så hojtade dottern där bak att jag skulle kolla och det är ju så lätt när man ska hålla koll på sin egen häst som börjar blir lite trött och en nacke som inte riktigt är med än, men jag lyckades vrida lite på huvudet och där kommer hon och Prins i en behaglig galopp, hon sittandes helt avslappnat med armarna rakt ut och tyglarna hängadens löst. Underbara lilla ponny, duktiga lilla tjej!

Vovven har ju fått sina promenader och tvätten är klar, lite småpyssel som hör dagen till och som avslutning ett trevligt telefonsamtal ifrån underbara Anna. Kan dagen blir bättre?!

Hoppas er dag oxå varit bra!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 25 januari 2011 07:20

Blev jobb igår, helt ok. Var hos "min" brukare som assistent. Fick först en tur, men de tiderna blev helt fel för mig och den trassliga skolskjutsen så då var den andra tjejen snäll och bytte med mig så jag fick kvällen, vilket innebar att jag fick fler lediga timmar mitt över dagen istället (man går delad tur på det här stället). Så mitt över dagen när jag var hemma hann jag med allt jag skulle utom ridningen. Men Pepzi fick sitt, sonen hämtades, en tvätt hann köras, lunch(till mig)/mellis/middag hann fixas och serveras, stallet fixades och dottern "lekte" med sin Prins ute på gården, han var lite busig igår, men å andra sidan var hon lite slarvigare än förra gången oxå..   

Hemma igen på kvällen så lyckades jag förlänga en snöskovel och "skotta" ner överhänget på en del av stallet, men se det skulle jag ju inte ha gjort för oj vilka känningar av min whiplash jag fick!! Har faktiskt inte just kännt av den något sedan kära ND gav mig den för något år sedan. Hon blev ju rädd för ett barr eller så (vi gick förbi samma gran som stått på samma plats på gårder i typ 50 år, dvs under hela hennes livstid iaf..) en dag när jag skulle ta in dem och hoppade mot mig och knuffade iväg mig flera meter och i landningen så uppstod skadan.

 

Men igår fick jag lägga en hoprullad filt bakom nacken som stöd när jag satte mig i fåtöljen, orkar/kan knappt hålla huvudet uppe, framåt går bra, men bakåt har jag ingen kraft alls.. Hmm, se där, man lär sig något nytt varje dag.. Inte skotta tak...   

Idag känns det att jag lever, har inte just kunnat röra mig i natt när jag sov, vilket oxå kändes i kroppen när jag vaknade... Skulle verkligen behöva ett nackstöd, blir otroligt jobbigt när man går/sitter och hela tiden har känslan av att "tappa" huvudet. Funderar på att åka till Birsta och köpa en sådan här nackkudde som man har när man reser, kan vara skönt att ha när man sitter så nacke/hals får vila lite iaf. Skulle vilja ha en i samma material som min underbara kudde. Sedan har vi ju en present till idolen Frida oxå, som ska lämnas av. Hoppas iaf kunna skritta ut på damen idag, inte på ND då utan vackra Sydney, som faktiskt hållt sig någorlunda ren sedan vår hals tvätt!!   Graderna ute ligger strax över nollan, så man skulle ju kunna spola av henne utan problem nu. Hon har börjat fälla lite, de små oxå, inte ND... Hur gör ni med B-vitaminer?? Mina får ju foderjäst året runt, ökar bara nu när det är hårfällningn. Ni vet att många av b-vitamin produkterna till större delen innehåller mest socker!! Så mkt som upp till 98%!! Inte mkt till b-vitamin kvar då... En liten upplysning framförallt till er med fång/eksem hästar.

Ha en bra dag!

Skriver

Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards