Stallrosen

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Kerstin - 23 januari 2011 22:42

Jobb helgen är avklarad och som vanligt så har det gått bra och varit trevligt. Nu väntar en ny vecka och förhoppningsvis lite lagomt med jobb.

I morse funkade inte uppkopplingen på min dator, ahhhh, vad göra, rutiner som bryts... Blev till att sortera lite bilder istället och det har ju blivit några under de senaste 2 åren, typ ungefär sådär en 6000 ungefär, lite lätt avrundat... :P

Tja, vad ska man säga om denna helg, den har snurrat på i en väldans fart. Kidzen och gubben var på bio idag, de såg Narnia 3, hade jag oxå velat, men jag jobbade ju. Vi hade biobiljetter som gick ut till veckan så det var inte så mycket att göra.


Hörde att en av mina kompisars ungponny fått fång, så tragiskt. Hoppas det går bra för den.

Har oxå "pratat" (mailat) lite med en barfotaverkare om just hovbensrotation (som de kan få när de har fång). Dvs att hovbenet släpper från köttväggen och tån tippar ner i sulan på hoven, väldigt enkelt förklarat för de som inte är insatta i hästeriet så väl.. ;).

Intressat med lite nya infallsvinklar.

2009-03

2009-08

Skulle ha lagt in en bild på Lukas värsta fånghov, men den låg inte i mitt album och just nu hittar jag inte skivan den är på, men jag länkar till min förra sida. Kraftig hovbensrotation enligt veterinären, MEN om man ska se det från ett annat perspektiv/synsätt så kan man ju fråga sig HUR såg det ut innan vi tog röntgen plåten på hoven?? Hur mycket har den egentligen ändrats, har den ändrats?? Intressant! Om jag åker in och tar en plåt nu, hur kan jag se om den har ändrats då?? Vilka punkter ska man titta på?? Naturligtvis så kommer det att se bättre ut eftersom vi verkat tån kortare, men har verkligen hovbenet ändrat sig?? Något jag kommer att fundera vidare på och kolla upp lite mer. Har inte några nytagnan hovfoton (som jag hittar iaf) på Lukas hovar, men de är SÅ mkt finare nu.

Nu ska jag snart natta kudden. Återkommer lite mer om fång, har svårt att släppa det när jag väl börjat.

Skriver

Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards